Rimis kontroll

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
  • Stein Erik «Rimi» Hagen er kommet tilbake fra en lengre seiltur over Atlanterhavet om bord i sin store seilbåt. Vi håper sjølufta har klaret hjernen slik at han igjen kan rette oppmerksomheten mot utviklingen i matvareimperiet. Nylig anmeldte en av hans butikksjefer en småbarnsmor som glemte å betale for to rundstykker til under fire kroner som hun hadde gitt sine to barn for å roe dem under ferden mellom varepallene. Nå har en av hans juridiske rådgivere anket en sak som Hagens konsern tapte i byretten. Saken var anlagt av en skoleelev som fikk medhold i at oppsigelsen av henne var urettmessig og butikkledelsens framferd overfor den ansatte av en slik art at hun var berettiget til en erstatning på 80000 kroner.
  • Hagen forstår antakelig at mange vil slutte å handle i hans butikker dersom han ikke straks trekker anken og personlig ber både småbarnsmoren og skoleeleven om unnskyldning. Og selvsagt straks betaler den erstatningen hun har krav på.