Røkke felt av Dagens Næringsliv

Sjefredaktør fornøyd med egne journalister.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): I august 2001 avdekket Dagens Næringsliv at Kjell Inge Røkke hadde kjøpt et falskt svensk båtførerbevis av den svenske skipsinspektøren Claes Erik Pallin. Disse to, samt Røkkes butler, John Inge Valand og båtmekler Erik Øye er nå dømt til fengsel.

SjefredaktørAmund Djuve i Dagens Næringsliv er forsiktig i sine uttalelser om saken.

- Det har vært advokater i saken med gode talegaver og på den måten har det vært slitsomt med stadige påstander rettet mot avisen. Disse påstandene har vært blitt slått opp som sannheter i de forskjellige mediene, sier Djuve til Dagbladet.no.

Dette syntes Djuve har vært interessant å se i forhold til at det nå var hans avis anklagene ble rettet mot. Han er også selvsagt fornøyd med egne journalister.

- Jeg vil være veldig forsiktig med å la en domstol være et organ som gjør journalistikken til god eller dårlig, men det var selvfølgelig behagelig å se at våre journalister gjør en god jobb, sier Djuve.

Se dommen her.

AMUND DJUVE: Her vitner sjefredaktøren i Oslo Tingrett 27. mai.