Coronavaksine

Rører folk til tårer

Det australske flyselskapet Qantas' rørende vaksinereklame roses, mens coronasmitten øker.

RØRENDE: En coronareklame fra det australske flyselskapet Qantas høster mye ros, og flere sier de har grått etter å ha se den. Video: Qantas. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Med sangen «Fly Away» av Tones and I og bilder av folk som endelig får reist og truffet sine kjære, får flere et innblikk i det mange har savnet de siste åra.

Det australske flyselskapet Qantas har kommet med en ny kampanje som promoterer det å ta coronavaksine. Videoen har rørt australiere til tårer, skriver The Guardian, som omtalte saken først.

Kampanjen appellerer til dem som har blitt skilt fra sine kjære i utlandet, med scener om hva framtida kan by på når vaksinasjonsraten er høy nok.

Rekordhøye smittetall

Flyselskapets «reward»-system tilbyr fordeler til vaksinerte kunder. Fullvaksinerte kan velge mellom forskjellige typer bonuspoeng eller rabatt på flyturen, og deltar samtidig i et lotteri der de kan vinne flyturer, hotellopphold og gratis bensin.

- Å bli vaksinert er et viktig skritt som hver australier kan ta for å bringe oss litt nærmere livet slik vi kjente det. Vi ønsker å anerkjenne de som har gjort en innsats for å beskytte seg selv og samfunnet, skriver Qantas på sin hjemmeside.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.