SAS: - Unnskyld

SAS-ledelsen har satt inn ekstramannskaper for å hjelpe frustrerte passasjerer over til konkurrentene. - Vi forstår at kundene er frustrerte, og beklager dette på det sterkeste, unnskylder informasjonsdirektør Simen Revold.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Det er ingen tvil om at dagens streik vil koste SAS dyrt både i tapte billettinntekter og ikke minst misfornøyde kunder.

- Vi har ikke funnet fram kalkulatoren. Nå tenker vi først og fremst på å få kundene våre videre, sier informasjonsdirektør i SAS Simen Revold til Dagbladet.no.

Morgenrushet gikk greit, de aller fleste passasjerene kom seg avgårde med andre fly. Men utover dagen kan det tette seg til. SAS oppfordrer likevel alle passasjerer om å møte opp på flyplassen slik at de kan bli booket om på andre fly. Fra onsdag vil også passasjerer på endel europeiske ruter bli rammet, og fra 4.desember har SAS varslet lock-out for de ansatte.

Legger seg flat

Presentert for avstemmingen i Dagbladet.no hvor over 80 prosent svarer at de er lei av SAS-streikene, legger informasjonsdirektøren seg flat for kritikken.

- Vi beklager dette på det sterkeste, sier Revold. Han skjønner at kundene blir oppgitt. Det er klart at dette virker ødeleggende for hvordan kundene oppfatter SAS, fortsetter Revold.

1995 var et annus horribilis for flyselskapet med ikke mindre enn tre streiker. Det kostet selskapet 450 millioner kroner.