SAS-konsernet vil fjerne SAS eller Braathens

SAS-konsernet vil ha kun ett varemerke i Norge, og fjerne enten Braathens eller SAS. Målet er å styrke konkurransen mot billigselskapene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

SAS-konsernet vil fjerne SAS eller BraathensSAS-konsernet vil samle alt under ett varemerke for å vinne konkurransen med lavprisselskapene Norwegian og Nordic Airlink.

- Jeg kan bekrefte at det finnes en slik plan, og at vi arbeider intenst med dette i øyeblikket. Utover det kan jeg ikke kommentere dette nå, sier informasjonsdirektør Hans Ollongren i SAS-konsernet til Dagens Næringsliv.

Prosjektet «LCC Pluss» (Low Cost Carriers Pluss) skal gjøre flykonsernet mer konkurransedyktig selv om det meste av nettverksstrukturen skal opprettholdes som i dag.

Visekonsernsjef Gunnar Reitan sier at han ser behov for å skape en felles enhet for norsk innenrikstrafikk.

Ifølge Dagens Næringsliv vil det være kun ett merkenavn på norsk innenrikstrafikk innen vinterprogrammets start i oktober i år.

(NTB)