Trakk reklamefilm etter reaksjoner:

SAS mistenker koordinert angrep

En reklamefilm fra SAS skapte så mye reaksjoner at selskapet valgte å fjerne filmen.

FJERNET REKLAME: SAS fikk massiv kritikk for sin nye reklamefilm. Nå er den fjernet. Video: SAS Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Til Dagbladet skriver pressesjef John Eckhoff i SAS at de mistenker at de negative kommentarene er et koordinert angrep på kampanjen.

- Når vi ser på mønsteret og antallet reaksjoner er det grunn til å mistenke et koordinert angrep på vår kampanje. Vi vil ikke risikere å bli en plattform for andres verdier, som vi ikke selv kan stå for. Derfor har vi for øyeblikket tatt ned filmen fra våre kanaler og vurderer nå neste skritt, skriver Eckhoff i en e-post.

Har fått internett til å koke

- What is truly Scandinavian? (Hva er egentlig skandinavisk?)

- Absolutely nothing (absolutt ingenting).

Slik åpner SAS sin nye reklamefilm. Det har fått internett til å koke, og onsdag morgen var filmen fjernet fra både SAS sin offisielle Facebook-side og YouTube, men den ble publisert igjen etter et par timer.

I reklamefilmen trekker SAS fram en lang rekke ting man gjerne forbinder med Skandinavia, og sier at de egentlig er fra andre steder.

Blant tingene som trekkes fram som «ikke-skandinaviske» er den norske bindersen, de svenske kjøttbollene og det danske rugbrødet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer