Satser på nettannonser

Med selskapet FINN.no AS tar Schibsted-konsernet opp kampen på det lukrative markedet for internettannonser.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Norge er på toppen når det gjelder bruk av internett, og da er det naturlig å kombinere dette mediet med avisenes databaser og gode forhold til kundene, sa Schibsteds konserndirektør Kjell Aamot da FINN.no ble lansert som et selvstendig aksjeselskap i Oslo i dag.

40 millioner blanke kroner kan administrerende direktør Terje Seljeseth i år bruke til markedsføring av rubrikkannonseselskapet, eller "markedsportalen for kjøp og salg på internett", som han kaller det. Hovedsatsingsområdene er eiendom, jobb og bil.

Ambisjonene til FINN.no, med Norges fem største abonnementsaviser og 14 aviser i Nord-Norge i ryggen, er i alle fall i orden.

- Vi regner med å ha 50 ansatte i løpet av år 2002. Snart blir vi Norges største formidler av annonser på internett. Så står Norden og resten av Europa for tur, sier Seljeseth.

(NTB)