Sender fortvilte kunder til telefonsvarer

Nytt kaos på SAS-nummeret 05400 - på 800 81200 møter du automatsvarer. «Sjekk våre nettsider».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): Det er fullt kaos på flystreik-telefonen 05400 i dag også. Fortvilte passasjerer har ventet i timesvis og bare møtt opptatt-signal.

I formiddag har SAS Braathens opprettet et nytt infonummer i tillegg - 800.81.200 - for å lette trykket på 05400.

Telefonsvarer

Men der er det bare en telefonsvarer i den andre enden med opplysninger om refusjon av billetter med innstilte fly - og med anmodning om å sjekke flyselskapets nettsider.

-På tross av at vi har oppgradert 05400 i løpet av natten, er det fortsatt et enormt trykk. Dette nummeret skal bare brukes av kunder som vil booke om fly, ikke av alle som lurer på hvordan de får pengene igjen og slike spørsmål, sier informajonssjef Kenneth Vikse i SAS Braathens til Dagbladet.no.

Tåler 1.00 telefoner

05400 skal kunne ta i mot 1.000 samtaler ad gangen og sette innringerne i kø til de 160 kundebehandlerne som til en hver tid er på jobb. SAS-kunde nr. 1.001 som ringer, får opptatt.

Mange barn reiser aleine i påsken for å besøke familie i andre deler av landet. I går gikk SAS Braathens ut med informasjon om at selskapet IKKE tar med barn som reiser aleine fra og med i dag - 7. april.

LITE HJELP Å FÅ: - Sjekk våre nettsider, sier SAS-telefonen. Foto: Scanpix
LITE HJELP Å FÅ: - Sjekk våre nettsider, sier SAS-telefonen. Foto: Scanpix Vis mer

- Dette gjelder bare bestillinger som blir gjort nå, ikke de som har bestilt billetter før streiken. Denne situasjonen krever så mye av våre folk på jobb, at vi rett og slett ikke tør ta ansvar for å hjelpe barn som reiser aleine fra nå og inntil videre. Men det gjelder bare nye bestillinger, understreker innformasjonssjef Vikse.

Sender fortvilte kunder til telefonsvarer