LITT PÅ FELGEN: Tommy Sharif. FOTO: AGNETE BRUN / MAGASINET.
LITT PÅ FELGEN: Tommy Sharif. FOTO: AGNETE BRUN / MAGASINET.Vis mer

Sharif sliter med nettbutikk

Tommy Sharif bestemte seg i 2012 for å legge ned butikken på Romerike for å satse for fullt på salg av dekk og felger på nett. Men salget har ikke gått etter forhåpningene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Sharifs nettselskap Europtyre leverte nylig regnskap for sitt første driftsår i 2012, skriver Dagens Næringsliv. Tallene viser en omsetning på 26,3 millioner kroner og et underskudd før skatt på 6,2 millioner.

«Ingen andre rene nettbutikker innen dekk selger så mye kun via nett i Norge. Årsaken til minusresultatet er store investeringer for utvikling av nettsiden», skriver Sharif i en epost til avisa.

Men en kredittsjekk viser ifølge Dagens Næringsliv at Europtyre står med en rekke betalingsanmerkninger og får kredittratingen «C - kreditt frarådes».

Av årsberetningen fremgår det at styret har jobbet med å effektivisere nettbutikken, men at dette «har dog ikke vist resultater slik som ønsket. Driften i nåværende form er derfor avviklet i 2014».

Nettbutikken er for tida nede. Men Tommy Sharif hevder at det er driften gjennom Europtyre som er under avvikling, og ikke nettbutikken i sin helhet som er lagt ned.

- Vi jobber med en ny, større og bedre nettside, forteller han.

(NTB)