Gullkantet:  Sponsing av Magnus Carlsen har vært et sjakktrekk for Simonsen Vogt Wiik. Foto: Bjørn Langsem / DAGBLADET
Gullkantet: Sponsing av Magnus Carlsen har vært et sjakktrekk for Simonsen Vogt Wiik. Foto: Bjørn Langsem / DAGBLADETVis mer

Sjakktrekk fra advokatsponsor

Et vennskap med Carlsen-manageren sikret full seier til Simonsen Vogt Wiig.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Finansavisen): - Det er spennende hvis de begynner med pulsklokke, så man kan se reaksjoner når spillerne blir overrasket, sier Mona Søyland, managing partner i advokatfirmaet Simonsen Vogt Wiig, til Finansavisen.

Ut fra stemningen i «Sosial sone», eller «Sjakk loungen» som den er blitt omdøpt til, på hovedkontoret på Aker Brygge i Oslo under Magnus Carlsens siste parti i kampen om VM-seieren, var det mye som tydet på at en pulskontroll av advokatene også kunne gjøre store utslag i de mest intense periodene.

Forlenget avtale Advokatfirmaet inngikk ifølge Finansavisen sponsoravtale med Magnus Carlsen i 2009 med effekt 2010, og har forlenget den nå.

- Vi gikk tidlig inn og så et potensial i å bruke Carlsen som en god representant for oss, sier Søyland.

Rekruttering Simonsen Vogt Wiig har brukt Carlsen internt og eksternt, spesielt innen rekruttering.

- Vi hadde et arrangement ved Universitetet i Bergen der de som klarte å slå Magnus fikk tilbud om jobb. Ingen klarte det, naturligvis, men det skapte mye oppmerksomhet. Også da Carlsen var i Boston og spilte mot ti advokater på Harvard, Loeb House, fikk vi en innpass som vi aldri hadde fått uten hans deltagelse, sier Søyland til Finansavisen.

Flere nyheter Magnus Carlsen verdensmester Blir Monaco Magnus Carlsens neste sjakktrekk? Kasparov tror Carlsen avgjør fredag