Søppelklagene strømmer inn:

Sjekk søppelkrisa i Oslo gate for gate

Nå kan du søke selv blant søppelklagene i Dagbladets interaktive kart øverst i artikkelen. Kartet er nå oppdatert og inneholder over 31 000 klager fra Oslo-adresser frem til 9. januar.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): «Dere kommer til å tape valget på grunn av dette».

Det skriver Pjotr Sapegin (61) fra Rostads gate i sin klage til hovedstadens rødgrønne politiske ledelse.

Han er en av mange tusen fortvilte Oslo-borgere som har klaget på manglende søppelhenting.

- Byrådet gjør ikke nok, sier han til Dagbladet.

Nå kan du søke selv blant 24 000 søppelklager i Dagbladets interaktive kart øverst i artikkelen.

(Merk at det kan være sendt inn og mottatt flere klager fra hver adresse. I så fall framkommer ikke alle i kartet.)

Nytt selskap

Selskapet som vant den siste anbudkonkuransen om å hente søppel i Oslo, Veireno, overtok søppelhåndteringen i hovedstaden 3. oktober i fjor.

Etter en innsynsbegjæring til Renovasjonsetaten i Oslo, fikk Dagbladet oversendt alle klager på søppeltjenester i perioden 3. oktober til 5. desember i fjor.

Grafikken er basert på disse dataene og viser adresser der det er sendt klager fra siden dagen da Veireno overtok.

Du kan bruke grafikken ved å søke opp gater eller stedsnavn i Oslo, eller ved å zoome i grafikken. Du kan klikke på hentepunktene merket rødt i kartet, for å sjekke hva den enkelte klagen gjelder. Dagbladet har tatt bort eksakt gatenummer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer