Skal nå ut til 1,6 millioner

Scandinavia Online (SOL) og Radio 1 satser på å nå 1,6 millioner potensielle radiolyttere. I dag presenterte de sitt nye selskap Nordic Net Radio som skal bringe unge og hippe Radio 1 ut av storbyene til ungdom som bor mindre urbant.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Som bruker trenger du ikke annet enn Microsoft Mediaplayer for å lytte på radiokanalene som presenteres via SOLs hjemmesider.

Med de samme ambisjonene som AOL/Time Warner-fusjonen, nemlig å være i fremste rekke når det gjelder sammensmelting av mediene internett, radio og tv, har Norges største portal-tjeneste SOL slått seg sammen med Norges største nærradiogruppe, Radio 1.

- Målet er å bli størst i Norden, slo direktøren i det nye selskapet, Alf Lande fast, da han og SOL-direktør Kristin Skogen Lund og Pål Thore Krosby, direktør i Radio 1 Norge presenterte det nye selskapet i dag. Først skal imidlertid selskapet etablere seg skikkelig i Norge før det begynner å lete etter samarbeidspartnere i Sverige og Danmark.

Radio 1 i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger er bærebjelkene i tilbudet, men også musikk-kanalene The Voice og Melody FM legges ut live. Etter hvert håper den nye kanalen å kunne tilby skreddersydde kanaler.

SOL og Radio 1s motivasjon er selvsagt reklamekronene. Som lytter vil du kunne klikke deg videre for å kjøpe produkter du hører reklame for.