Slagordet "Vi gjør Norge billigere" fjernes

At Rimi gjør Norge billigere, er etter all sannsynlighet en saga blott. Nå vil slagordet trolig fjernes fra Rimireklamene fordi Haakongruppen har mottatt mange klager. Den siste klagen i rekken kom fra Forbrukerombudet.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Forbrukerombudet reiser tvil om Rimis etterhvert velkjente slagord "Vi gjør Norge billigere". Konstituert forbrukerombud Bjørn Erik Thon sier til Aftenposten at dersom Rimi har økt sin fortjeneste gjennom å opprettholdelse av høye matvarepriser, kan det neppe hevdes at Rimi bidrar til et lavere prisnivå for dagligvarer generelt. "Vi gjør Norge billigere" gir derfor ikke sannferdig informasjon til kundene.

Forbrukerombudet ønsker å prøve holdbarheten i Rimis motto om at de gjør Norge billigere. Bakgrunnen for å sette fokus på dette, er at ferske undersøkelser som er gjengitt i Aftenposten viser at detaljistenes andel av matprisene har økt fra 1996 og fram til i dag.