NAV:

Slik blir din nye Nav-hverdag

Nav har ni millioner besøk i året. Halvparten av sakene bør folk fikse selv på nav.no, mener Høyre.

ENIGE: Nav-direktør Sigrun Vågeng (t.v.) er positiv til Høyres forslag om økt digitalisering. Her sammen med statsminister Erna Solberg.
Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
ENIGE: Nav-direktør Sigrun Vågeng (t.v.) er positiv til Høyres forslag om økt digitalisering. Her sammen med statsminister Erna Solberg. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

- Alle Nav-ressursene som går til ad hoc-møter og uplanlagte telefonsamtaler må omprioriteres til Nav-brukere med de mest komplekse problemene og som står lengst unna arbeidslivet, sier Stefan Heggelund, Høyre-representant i Stortingets arbeids- og sosialkomité.

Effektiviserer

Han hevder at når Nav-ansatte tar telefonen og svarer på spørsmål om for eksempel ytelser, så koster det 180 ganger mer enn hvis dette løses på internett.

Du kan nå betale med

LES PLUSS i 1 ÅR FOR 99 KR

Pluss gir deg tilgang til daglige premiumartikler, eAvisa, Magasinet og mye mer.



KJØP 12 MND, BETAL FOR 1

1 ÅR

99 kr

(Fornyes til 795,-/år)

1 MÅNED

99 kr

(Fornyes til 99,-/måned)

PRØV PLUSS

1 UKE

1 kr

(Fornyes til 55,-/uke)

    Alle abonnement fornyes til ordinær pris etter tilbudsperioden . Du kan si opp når som helst, men senest 48 timer før perioden utløper.

visa card Betal trygt med Visa eller Mastercard.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer