Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Slik blir Fly-Norge

KRISTIANSAND (Dagbladet): Propellfly fra Oslo til Kristiansund og SAS- eller Braathens-monopol på flere strekninger er etter det Dagbladet erfarer noen av de hemmelige planene selskapene er i ferd med å klekke ut.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Velg hvor du vil ta ut bonusreiser

Dessuten er det allerede klart at flere fly nå trekkes fra rutetabellen.

Dagbladet vet at det kan være aktuelt for selskapene å dele små destinasjoner som Molde, Ålesund og Kristiansand.

Det er høyst uklart hvilket av selskapene som eventuelt skal trafikkere den enkelte flyplassen.

I virkeligheten har Braathens i dag monopol på flyginger til Molde, Kristiansund og Longyearbyen.

Infodirektør Frode Geitvik bekrefter at det kan bli aktuelt å sette inn Fokker-50 propellfly på formiddagsrutene mellom Oslo og Kristiansund.

Rutene Oslo- London og Stavanger- Newcastle legges ned før nyttår. Rutene Bergen- Amsterdam og Stavanger- Amsterdam overtas av KLM 1. april neste år.

I tillegg vil antallet avganger reduseres noe:

  • Oslo- Ålesund - fra 6 til 4 rundturer
  • Oslo- Kristiansand - fra 7 til 5 rundturer
  • Oslo- Bergen - fra 11 til 8 rundturer
  • Oslo- Bodø - fra 4 til 3 rundturer
  • Oslo- Stavanger - fra 12 til 8 rundturer
  • Oslo- Tromsø - fra 4,5 til 3 rundturer
  • Oslo- Trondheim - fra 13,5 til 8,5 rundturer
  • Oslo- Molde - fra 5 til 4 rundturer
Hele Norges coronakart