Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Slik klager du

Forbrukerrådet oppfordrer deg til å klage dersom du er misfornøyd med håndverkeren.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Hvert år mottar Forbrukerrådet over 3500 klager fra huseiere. Forbrukerrådet har utviklet et nytt system slik at alle kan klage via deres nettsider. Adressen er: www.forbrukerportalen.no/Emner/handverkere

REKLAMASJON: D u plikter å kontrollere tjenesten, slik at mangler og feil blir oppdaget så fort som mulig. Du må alltid klage innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget. Dersom du oppdager noe du ikke er fornøyd med, men tenker for deg selv at du skal ta det siden, kan du tape din rett til å få arbeidet utbedret.

Klagefristen er vanligvis inntil to år. IKKE ENIGE? H vis dere ikke blir enige, kan du ringe Forbrukerrådet. Forbrukerrådet er pålagt å mekle i tvister som gjelder håndverkertjenester. Dersom dere fortsatt ikke kommer til en løsning, kan saken begjæres inn for Forbrukertvistutvalget for prøving der. Forbrukertvistutvalgets vedtak er bindende for partene. Er en av partene misfornøyd med vedtaket i Forbrukertvistutvalget, kan det reises sak for domstolene. DETTE KAN DU KREVE: Hvis dere ikke blir enige, du er misfornøyd og ikke vil betale for utført arbeid, kan du:Holde tilbake betalingen Kreve retting Kreve tjenesten el. jobben utført Kreve prisavslagKreve heving Kreve erstatning Kreve renter KILDE: Forbrukerrådet

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media