Han er blitt noe fyldigere enn slik vi husker ham fra de to første reklamefilmene for Japp. Nå har Victor vært i Los Angeles og dyttet enda en bil, en mafialimousine, utfor bryggekanten. Også denne gangen får den andre hovedfiguren, Charles, problemer. En akutt kink i ryggen tvinger ham til å støtte seg mot en parkert limousine. Da er det at høy reggaemusikk og rastaen Victor, som har en lei tendens til å dukke opp i nettopp slike situasjoner, trer hjelpende til. Budskapet er naivt og selvfølgelig helkommers: «Japp - godt med ekstra energi.»
Får kritikk
Reklamebyrået Leo Burnett, som har laget filmen, mener de to hovedfigurene har potensiale utover reklamefilm-formatet.
- Vi får kritikk internt i bransjen for å gjenta den samme ideen. Men vi har en ambisjon om å etablere de to figurene utover disse tre reklamefilmene, sier Øistein Borge.
Selger mer
- Er dere ikke redde for at publikum skal gå lei av all bildyttingen?
- Vi tror ikke folk blir lei. De to faste figurene utvikler seg litt fra film til film. Denne tredje filmen fullfører konseptet, sier Espen Horn i Leo Film, som har produsert «Japp - Rasta 3».
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger