LOGO: Delstaten The Northern Territory i Australia har brukt kreative måter å lokke turister til attraksjonene deres. Foto: NT Facebook
LOGO: Delstaten The Northern Territory i Australia har brukt kreative måter å lokke turister til attraksjonene deres. Foto: NT FacebookVis mer

Slik lokkes turister til det berømte fjellet i Australia...

«CU in the NT».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Noen reklamekampanjer er mer oppfinnsomme enn andre, og kanskje særlig reklameplakaten fra Nordterritoriet, Northern Territory (NT), i Australia.

I går ble en reklamekampanje lansert for å lokke flere turister til deres mest kjente attraksjoner, deriblant det illrøde fjellet Uluru, også kjent som Ayers Rock, og nasjonalparken Kings Canyon.

«CUNT»

Problemet er bare at slagordet kan leses på flere ulike måter...

«CU in the NT», som egentlig skal uttales «Ser deg i Nordterritoriet (See you in the Northern Territory), kan også fort leses som «cunt» (på norsk: Fitte).

Det var Independent som først omtalte saken.

Det lokale turistkontoret har også trykket opp flere t-skjorter med logoen, og planen er at de skal selges som en turistvare i delstaten.

På sin Instagram-konto skriver de:

- NT (Northern Territory) har mye å tilby. Ta med vennegjengen og utforsk «toppen av enden», skriver de, ifølge The Independent.

- En skam!

Flere har nå tatt til Facebook for å kommentere den smått uheldige reklamekampanjen.

En på Facebook skriver:

- De sier at man begynner å gjøre denne typen markedsføring når man er desperat. Jeg tror ikke jeg trenger å si mer.

- Dette er en skam. Hvor mange turister har dere tenkt å tiltrekke dere, spesielt når deres refererer til en vagina? Håper denne kampanjen blir trukket tilbake raskt, skriver en annen.

Andre skriver at de «elsker det» og er «fan» av reklamen for delstaten.

ÆRLIGE: Dagbladet har tidligere sjekket ut hva utenlandske turister synes om nordmenn. Turistene i Oslo var dønn ærlige på hva de liker best med nordmenn.  Video: Simon Nitsche / DBTV Vis mer Vis mer Vis mer Vis mer