Slik vil de få unge menn til å sjekke seg for kreft

De som trakk seg måtte «donere» seg ut.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Organisasjonen Canada Testicular Cancer mener det er på tide at unge menn sjekker seg for testikkelkreft regelmessig.

20 menn ble utfordret til å vokse testiklene som førte til en morsom video med svært fordreide ansiktsuttrykk.

Se videoen øverst i saken!

Kampanjen er et forsøk på å gjøre det mindre vanskelig å snakke om testikkelkreft, slik at flere tør å ta opp temaet.

Det er Crush Inc. som står bak produksjonen av videoen og den ble skutt i forbindelse med et arrangement der folk skulle donere penger til kreftforskning. Dette gjorde de i samarbeid med reklamebyrået BBDO.

Menn som trakk seg i siste sekund måtte «donere» seg ut av situasjonen.

Ifølge statistikk fra American Cancer Society vil 8820 menn i USA få diagnosen, og 380 vil komme til å dø av testikkelkreft i 2014.