Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Slutt for Donald som ukeblad

Fra 2015 vil Donald Duck & Co kun komme i løssalg annenhver uke. Den hissige anda og hans venner har vært ukeblad siden 1959.

BLIR ABONNEMENTSBLAD: På samme måten som papiraviser over hele verden merker kraftig nedgang i salget, rammes nå også Donald Duck av løssalgstrøbbel. Foto: AGNETE BRUN
BLIR ABONNEMENTSBLAD: På samme måten som papiraviser over hele verden merker kraftig nedgang i salget, rammes nå også Donald Duck av løssalgstrøbbel. Foto: AGNETE BRUN Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Vi har hatt et fall i løssalget som er problematisk. Grunnen er at konkurransen er så stor i butikkene, sier Anita Tveten, ansvarlig redaktør i Donald Duck & Co, til Dagsavisen.

Bladet vil fortsette å komme ut ukentlig til de som er abonnenter. Hele 70 prosent av opplaget til tegneserien går nemlig til abonnenter.

- Antallet abonnenter øker, og det er viktig å skape lojalitet til disse leserne, sier Tveten.

Omleggingen av utgivelsesfrekvensen betyr også at de tradisjonelle fortsettelseshistoriene forsvinner. Det vil fortsatt være lange historier i bladet, men de vil altså være avsluttende.

Donald Duck & Co hadde i 2013 et opplag på 49 000, ifølge tall fra Mediebedriftenes Landsforening. Det er langt fra storhetstiden på 70- og 80-tallet, da opplaget var oppe i rundt 250 000 eksemplarer.

(NTB)

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media