Solo bruser med fjøra i USA

Skal overbevise amerikanerne om at gult er kult.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Er du nordmann og tilfeldigvis befinner deg på Sunset Boulevard i Hollywood denne uka, vil du antakelig ikke tro dine egne øyne dersom du hever blikket noen grader.

For etter all sannsynlighet vil synsranden din da fylles av ei gigantisk reklametavle med Solo-logo og påskriften:

«Sjokkerende, men sant: Verdens beste brus er gul og norsk.»

Forklaringen er enkel: Den norske appelsinbrusen satser for første gang i sin 77-årige historie tungt på å skaffe seg berømmelse utenlands - og det attpåtil i et marked som fra før er tungt dominert av Coca- Cola og Pepsi.

- Styrer brusen Det skremmer ikke Solos daglige leder Joakim Sande. Denne uka har han selv stått på sentrale steder som nevnte Sunset Boulevard og Venice Beach og delt ut hundrevis av Solo-flasker til tørste amerikanere.

Han har klokkertro på at den norske brusen vil slå an i USA.

- Responsen har vært overveldende. Folk har styrtet flaska, for så å komme tilbake for mer, sier Sande til Dagbladet.

Han understreker at det ikke er tilfeldig at nettopp Los Angeles og Hollywood er valgt som lanseringssted for kampanjen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer