Spice Girls inn i cola-krigen

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon

Supergruppen Spice Girls har inngått en omfattende samarbeidsavtale med Pepsi Cola. Mineralvannsgiganten har blant annet rettighetene til krydder-jentenes eneste Ekropa-konsert i år - i Tyrkia i oktober. En spesialskrevet låt fra Spice Girls blir tilgjengelig som CD-single kun gjennom Pepsi. Avtalen med Spice Girls er den foreløpig siste i Pepsis satsing på musikk som våpen i cola-krigen. I mer enn 15 år har selskapet brukt musikkgrupper i sine kampanjer. Selskapet har nylig også inngått eksklusive avtaler med gruppen 3T, rappe-fenomenet Shaggy og TV-stasjonen MTV. Kometkarrière Engelsk presse har allerede utnevnt Spice Girls til nåtidens største fenomen innen pop-verdenen. Jentene har toppet listene både i Norge og i mer enn 30 land rundt om i hele verden. Albumet «Spice» har solgt 75 000 eksemplarer i Norge, og på verdensbasis har denne platen passert 11 millioner i løpet av seks måneder. Nye tall fra analyseselskapet Nielsen Norge as viser at Pepsi nå har markedsandel på 20,3 prosent innenfor cola-markedet, en vekst på 1,9 prosentpoeng sammenlignet med foregående år. Supergruppen Spice Girls har inngått en omfattende samarbeidsavtale med Pepsi. NTB

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer