Spice Girls inn i cola-krigen

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Supergruppen Spice Girls har inngått en omfattende samarbeidsavtale med Pepsi Cola. Mineralvannsgiganten har blant annet rettighetene til krydder-jentenes eneste Ekropa-konsert i år - i Tyrkia i oktober. En spesialskrevet låt fra Spice Girls blir tilgjengelig som CD-single kun gjennom Pepsi. Avtalen med Spice Girls er den foreløpig siste i Pepsis satsing på musikk som våpen i cola-krigen. I mer enn 15 år har selskapet brukt musikkgrupper i sine kampanjer. Selskapet har nylig også inngått eksklusive avtaler med gruppen 3T, rappe-fenomenet Shaggy og TV-stasjonen MTV. Kometkarrière Engelsk presse har allerede utnevnt Spice Girls til nåtidens største fenomen innen pop-verdenen. Jentene har toppet listene både i Norge og i mer enn 30 land rundt om i hele verden. Albumet «Spice» har solgt 75 000 eksemplarer i Norge, og på verdensbasis har denne platen passert 11 millioner i løpet av seks måneder. Nye tall fra analyseselskapet Nielsen Norge as viser at Pepsi nå har markedsandel på 20,3 prosent innenfor cola-markedet, en vekst på 1,9 prosentpoeng sammenlignet med foregående år. Supergruppen Spice Girls har inngått en omfattende samarbeidsavtale med Pepsi. NTB

LISTETOPPER: Popgruppa Spice Girls ... Pepsis nye våpen i cola-krigen ...