Steph valsa inn på Mc'ern i badedrakt for å styrte øl

PR-ekspert bekymret over drikkelek på Facebook.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Steph-Lou Jones fra Wrexham Nord i Wales har gjort seg svært bemerket på Facebook de siste dagene.

Hun har nemlig hevet seg på en nett-trend, eller mer presist et nettstunt, som herjer på sosiale medier for tiden.

Stuntet går ut på å drikke en halvliter øl på styrten for åpent kamera, for så å utfordre venner til å utføre samme stuntet og deretter publisere hele seansen på Facebook.

Facebook-vennene som får utfordringen har ifølge leken 24 timer på seg til å utføre samme stuntet.

Om Steph-lou følte seg ekstra kreativ, eller om hun bare ønsket å lage en Internett-hit, vites ikke, men butikkmedarbeideren valset like greit inn på McDonalds, kun iført en knæsj rød badedrakt i ekte «Baywatch»-stil, og styrtet øl som om verden ikke skulle stå til påske.

Amy Hughes, Jones' venninne som filmet stuntet, forteller til Daily Mail at hun lo så mye at hun ikke klarte å holde kameraet i ro.

Alle øyne rettet mot Steph Klippet har fått 5000 «likes» på Facebook på bare noen dager, blitt delt og republisert 250 ganger på Facebook, og flere britiske medier har hevet seg over videoen. På Steph-Lous egen Facebook-side linker hun stolt til en sak The Sun har skrevet om stuntet.

I kommentarfeltet har det også gått varmt, og det renner inn med hyllester om stuntet og komplimenter til Jones' utseendet.

Amy Hughes, Jones' venninne som filmet stuntet, forteller til Daily Mail at hun lo så mye at hun ikke klarte å holde kameraet i ro.

- Lite smart Også i Norge har den interaktive drikkeleken slått an, og omdømmekespert og partner i NOR PR Bergen, Trond Albert Skjelbred, mener påfunnet er lite lurt:

- Alt du legger ut på sosiale medier kan lett spores opp, og arbeidsgivere sjekker gjerne en potensiell arbeidstaker opp på både Facebook, Twitter, LinkedIn og Instagram før en mulig ansettelse, sier Skjelbred.

Men alle drikker jo øl, hvorfor er det negativt med en slik video på sin profil?

- Det er riktig at mange mennesker går på fest, men det er ikke alt en trenger å dele på sosiale medier. Man deler ikke at man går på do heller. Arbeidsgivere ser etter mennesker som viser at de tar smarte og ansvarsfulle valg, sier Skjelbred.

Har du utfordret eller blitt utfordret i samme drikkestunt på sosiale medier?

KRITISK:Omdømmeekspert og PR-partner, Trond Albert Skjelbred, mener Facebook-drikking på åpent kamera er en dårlig idé. Foto: Paul Bernhard
KRITISK:Omdømmeekspert og PR-partner, Trond Albert Skjelbred, mener Facebook-drikking på åpent kamera er en dårlig idé. Foto: Paul Bernhard Vis mer