Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Store problemer med mobilnettet etter strømbrudd

- Teoretisk er det mange hundre tusen som er rammet, opplyser One Call.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Et strømbrudd fra Helsfyr til Oslo S klokka 8 i morges slo ut både mobilnettet og kundesenteret til One Call. Frustrerte kunder som forsøkte å ringe kundeservice for hjelp kom derfor ikke fram.

Problemet gjelder One Call, Lebara og Network Norway.
- Vi opplever for tiden problemer i mobilnettet på grunn av strømstans i Oslo. Feilrettingen pågår og vi beklager eventuelle problemer dette medfører for våre kunder, er beskjeden på selskapets kundetelefon.

Høyspentkabel - Det var en høyspentkabel som røyk og dette rammet hele mobilnettet, sier Øistein Eriksen, administrerende direktør i One Call til Dagbladet.

På sine Facebook-sider skrev selskapet at de hadde problemer i store deler av landet, men ikke kjenner omfanget av strømbruddet enda.

Hundrevis har kommentert at de ikke får til å ringe, sende sms eller komme på nett.

- Teoretisk er det mange hundre tusen som er rammet, men vi vet ikke akkurat hvor mange dette gjelder. Dette er en klar påminnelse, men det skjer heldigvis sjelden.

Snart oppe igjen Eriksen forteller at det nå jobbes på spreng med å få nettet opp å gå igjen.

- Vi har en rutine hvor vi bruker andre nett i tilfelle en krise, men mobilnettet er nå oppe og resten er oppe og går straks, sier Eriksen.
Hverken Telenor eller Netcom ser ut til å ha de samme problemene.

- Netcom sitt nett har ingen problemer i dag så langt vi kan se, sier kommunikasjonsdirektør Øyvind Vederhus i Netcom til Dagbladet.

STORE PROBLEMBER: - Det var en høyspentkabel som røyk og dette rammet hele mobilnettet, sier Øistein Eriksen, administrerende direktør i One Call. Foto: One Call
STORE PROBLEMBER: - Det var en høyspentkabel som røyk og dette rammet hele mobilnettet, sier Øistein Eriksen, administrerende direktør i One Call. Foto: One Call Vis mer
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media