Storebrand tredobler

Storebrand økte sitt konsernresultat med 272 millioner andre kvartal i år, sammenliknet med samme periode i fjor. En årsak er at bedriftene i økende grad tilbyr tjenestepensjon til sine ansatte.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Konsernets overskudd økte kraftig til 392 millioner kroner i andre kvartal i år, sammenlignet med 113 millioner kroner i samme periode i fjor.

Ledelsen oppgir sterk premievekst og høy aktivitet som hovedårsaken til det gode resultatet.

Premieinntektene har økt med 63 prosent i andre kvartal 2005 sammenlignet med tilsvarende periode i fjor og utgjør 11,1 milliarder kroner så langt i år.

Utviklingen i første halvår bekrefter at norske bedrifter i økende grad tilbyr tjenestepensjon for sine ansatte. Det er så langt i år inngått 200 nye avtaler om innskuddspensjon. Fra produktet ble lansert i 2001 har Storebrand etablert om lag 1.300 avtaler om innskuddsbasert pensjon, skriver selskapet i rapporten. Fra 1. januar 2006 er norske bedrifter også pålagt å tilby sine ansatte tjenestepensjon. (ANB)