Stort omfang av kunder ble rammet

DNB-kunder ble belastet dobbelt for Visa-transaksjoner i en uke.

PROBLEMER: DNB opplever i dag at et stort omfang av deres kunder er frustrerte over manglende penger å konto. Foto: NTB Scanpix
PROBLEMER: DNB opplever i dag at et stort omfang av deres kunder er frustrerte over manglende penger å konto. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

SISTE: DNB opplyser onsdag ettermiddag til Dagbladet at feilen nå er rettet for de fleste kunder. Noen må det imidlertid gjøres manuelle rettinger for, noe som vil bli gjort i løpet av ettermiddagen.

- Vi har ikke helt oversikten ennå, men det er snakk om et stort omfang kunder som er rammet, sier Vidar Korsberg Dalsbø, kommunikasjonsrådgiver i DNB til Dagbladet.

- Enkelte kunder har blitt belastet dobbelt for VISA-transaksjoner i perioden 15. mai til 21. mai. Vi jobber med å rette feilen, og du trenger ikke foreta deg noe, opplyser DNB på sin egen nettside i dag tidlig.

Problemet gjelder for kunder som har brukt visakortet både i Norge og utlandet.

Frustrerte kunder

Mange frustrerte DNB-kunder har tirsdag morgen uttrykt sin frustrasjon på selskapets Facebook-sider, og sier at de nå er helt tomme for penger på konto eller til og med har kontoen i minus, skriver Tek.no. En kunde melder om at hun er på ferie i Hellas, har fem euro i kontanter og negativ saldo, skriver de.

Dalsbø opplyser at problemet har oppstått for kunder som har brukt visakort under varehandel i butikk og i nettbutikker. Kunder som har brukt Visa som kort i Vipps-appen er også blitt belastet dobbelt ved betaling for buss til Ruter eller ved transaksjoner til NFkino via Vipps.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer