Versjonen med 1,6-liters motor koster rundt 7000 kroner mindre enn dagens. Verdensbilen Toyota Corolla endres nå radikalt, med egne modeller for Europa, USA og for Asia. Smaken er så forskjellig at det ikke lenger nytter å lage samme bil for de ulike markedene.
Nordmenn har alltid elsket solide Corolla. Det er fornuft på fire hjul, og bilen har vært blant de aller beste bruktbilene.
Den nye modellen, som kommer i salg like etter sommerferien, er dramatisk mer eksklusiv enn tidligere. Den er mer europeisk og mindre fornuftspreget, designet for å lokke yngre kunder.
Den mest lydløse
Den nye Corollaen tilbys som sedan, kombi med tre og fem dører og som stasjonsvogn, og er en bedre bil enn forgjengeren. Den er ekstremt stillegående, man hører faktisk ikke motoren inne i bilen.
Sidekollisjonsputer skal være standardutstyr, men blir ikke levert i de første bilene. Derfor vil det lønne seg å vente. Foruten bedre sikkerhet gir de høyere bruktbilpriser.
Dagbladet har som den første norske avisa prøvekjørt den nye Corollaen. Bilen er meget lettkjørt og ukomplisert. Den er rimelig, men gir deg en snev av luksus. Intet er uventet og overraskende. Plassen er god både foran og bak. Alt er større og bedre enn på dagens modell.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger