Taperne står i kø

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

SEOUL (Dagbladet): - Korea-bilene vil ta minst 15 prosent av det norske bilmarkedet, sier Mazda-importør Tom Kolberg til Dagbladet. - Vi trodde først på en markedsandel på fem prosent, men den blir nok langt større på grunn av de nye modellene som er i anmarsj. I dag er annenhver nybil i Norge av tysk opprinnelse. Japanske har 30 prosent, og de siste 20 deles på resten. - Hvem vil tape når Korea vil vinne? - Biler fra Sør-Europa, sier Tom Kolberg. Han vil ikke nevne merker, men det kan ikke bety annet enn biler som Fiat, Citrokn, Peugeot, Seat og Renault. - Samt tyske biler, legger adm. dir. Terje Hassel i Hyundai Norge AS til. Ingen av dem nevner tap for japanske biler, kanskje fordi Mazda importeres av Hyundai-folket.