Tapte i svensk rett: Men markedsføringen av VitaePro legges ikke om

Nå går selskapet bak kosttilskuddet til motoffensiv.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

En knusende dom mot VitaeLab AB - den svenske delen av konsernet som markedsfører kosttilskuddet VitaePro - får bare begrenset betydning ifølge uttalelser fra selskapet i dag.

- Vi ser at beslutningen i all hovedsak dreier seg om formuleringer på nettsiden som vi allerede har rettet opp, sier VitaeLabs kommunikasjonssjef Vibeke Hoff Norbye til Dagbladet.

I dommen slås det fast at de norske eierne av det høyprofilerte kosttilskuddet VitaePro med umiddelbar virkning må fjerne en rekke påstander i markedsføringen, som gir kunder forventinger om muskelstyrke, sterk kropp og aktive liv.

Fortsetter som før Men ifølge selskapet innebærer ikke dommen i svenske Marknadsdomstolen noe behov for å legge om verken forretningsmodellen eller markedsføringen. VitaeLabs motpart i retten var den svenske Konsumentombudsmannen (KO).

«Vi vil fortsette med dagens forretningsmodell og samme type markedsføring, men selvfølgelig forholde oss til de formuleringene som saken med KO krever. Det blir ingen endringer i de reklamefilmene som brukes i dag, skriver Hoff Norbye i en tekstmelding.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer