Telenor-kunder kunne ikke ringe nødnumre. Nå er problemet løst, ifølge Telenor

Gjaldt personer som benyttet seg av bredbåndstelefoni, skriver politiet på Twitter.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): På grunn av en feil i Telenors mobilnett hadde privatkunder torsdag ettermiddag problemer med å ringe nødnumre.

Det var flere politidistrikt som meldte om feilen på Twitter, blant annet Asker og Bærum politidistrikt som skrev at Telenor-kunder som benyttet seg av bredbåndstelefoni hadde problemer med å ringe 112.

Det bekrefter Telenor overfor Dagbladet, som opplyser om at feilen var rettet klokka 16.02.

Kommunikasjonsdirektør Torild Lid Uribarri forteller til Dagbladet at Telenor begynte å jobbe med feilen rundt klokka 15.00 torsdag ettermiddag.

Feilen førte til at noen privatkunder som benyttet seg av bredbåndstelefoni ikke kom gjennom til nødnumre.

- Noen anrop fra bredbåndstelefoni kom gjennom, andre ikke, sier Uribarri til Dagbladet.

Ifølge kommunikasjonsdirektøren skal feilen ha vart i 30 minutter.

- Det fikk ikke konsekvens for vanlig mobil eller fasttelefon, sier hun.