Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Telenor meg her

Vet Telenor hvordan service staves? I det hele tatt hva de driver med?

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

HVIS TELENOR HAR mange kunder som er like forbanna som meg, skal butikken passe seg. Da svarer vi ja neste gang noen ringer og spør om vi vil bytte teleoperatør.

I korthet mine erfaringer med et firma som ikke vet hvordan service staves. Egentlig lurer jeg på om de i det hele tatt kan alfabetet. I hvert fall er de dårlig utdannet i service. De klarer ikke engang å håndtere sine egne reklametilbud for å holde på oss som abonnenter.

I midten av november ringte jeg og bestilte bredbånd. Mann skulle komme 29.11. for å installere, mellom kl 7.30 og kl 16.00.

JEG TOK EN FRIDAG. Samtidig hadde jeg avtalt at jeg skulle ha separat regning, fordi bredbåndet ikke skulle betales fra samme konto som telefonregningen. Selvfølgelig skulle det ordnes.

Montøren dukket aldri opp. Jeg hadde tatt en fridag forgjeves.

Gjennom sint telefon fikk jeg ny avtale. 14. desember skulle han komme. Jeg skulle dertil få redusert pris på montørbetaling, fordi han ikke dukket opp.

Etter en knapt uke fikk jeg regning. For montør. Fullt honorar nærmere 1000 kroner for en som ikke hadde vært der. Pluss den månedlig avgift, beregnet fra 29.11. (14 dager før vi fikk bredbåndet installert). Og selvfølgelig var det ingen separat regning. Jeg fikk en samlet pakke på telefon osv. osv. Beklager, sa stemmen på tast 1, 2 eller 3. Du skal få nye regninger, separat selvfølgelig.

Lenge før dette hadde jeg som alle andre Telenor-abonnenter fått tilbud om tre gratistjenester. Jeg hadde valgt tilbakering ved opptatt nummer, spesifisert faktura, pluss vekking, tror jeg. Dette må ha vært i august.

INTET HADDE SKJEDD, til tross for at jeg hadde minnet dem om det to ganger.

For tredje gang ringte jeg og spurte hvor det ble av deres service- og reklametilbud til abonnentene.

Mumle, mumle, sa noen i telefonen. Ingenting hadde skjedd.

Men NÅ skulle det effektiviseres i løpet av 24 timer. De ble i hvert fall til ei uke.

I mellomtida hadde montøren dukket opp. Jeg hadde tatt ny fridag. Det var ikke hans skyld at han måtte lete i vårt gamle hus i to timer for å finne det originale telefoninntaket.

Pris kr 980 for to timer. 490 kroner er langt fra min timebetaling, og jeg skjønner også at montøren ikke får det. Regningen kom fra Bravida og er betalt.

Men hva med min egen timebetaling? To dager à 7 timer à x-antall kroner?

Den første regningen som jeg skulle få i to nye utgaver, en med modem, abonnement etc. for bredbåndstyret, pluss en annen for telefonbruk, kom ikke.

Så plutselig kommer Telenor med sitt siste sjakktrekk innen servicetilbudet.

DE SENDER MEG purrebrev med betalingsvarsel og purregebyr for at jeg ikke har betalt i tide. Det dreier seg om den regningen de ba meg legge til side i påvente av nye separate.

TØR JEG SPØRRE hva dere driver med, damer og herrer i Telenor?

Og sa dere purregebyr? Hvis ikke jeg øyeblikkelig får nye regninger, unnskyldninger og opprydning i rotet dere tar betalt for, skal vi se hvem som får purregebyr! I form av timebetaling for fridager, pluss for de timene jeg har brukt på å vente i telefonen. Jeg trenger også en plastpose med beroligende piller.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media