Telenor-PR

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Når to morgenaviser har samme nyhet om at fredsprisvinner Muhammad Yunus brukte PR-rådgivere til å presse Telenor, stammer selvsagt nyheten fra Telenor. Men nyheten føyer seg inn i rekka av selvskudd fra Telenors side. For hva forteller nyheten: Jo, at Telenor allerede i slutten av oktober visste at fredsprisvinneren ville bruke fredspristildelingen til å gi den norske telegiganten negativ reklame, hvis selskapet ikke viste forhandlingsvilje. Halvannen måneds forvarsel var ikke nok for teleselskapet til å komme på offensiven.Enten løy Telenorsjef Jon Fredrik Baksaas da han først underslo at det forelå en intensjonsavtale om nedsalg, eller så var han dårlig informert. Og hvis han var dårlig informert i en bedrift som er ledende i håndtering av elektronisk informasjon, er det neppe god reklame. Det er heller ikke det faktum at fredsprisvinneren er en sluere spiller enn Baksaas. Så hvorfor han fortjener 37 millioner kroner i opsjonsgevinst er fremdeles en gåte. Han må ha skadet selskapet for atskillig mer.