Telenor stanset gratisringingen

Etter Dagbladets oppslag om at 250 000 RingKontant-kunder kunne ringe gratis, måtte Telenor Mobil i går stanse gratisringingen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

- Trafikken på RingKontant-nettet i går var mye større enn normalt. Mange fant nok fram tomme kort for å ringe gratis, sier informasjonsdirektør i Telenor Mobil, Elisabeth Gjølme.

Den siste gratissamtalen gikk litt etter klokka seks i går kveld. Telenor bestemte seg for å begynne å ta betalt for alle samtalene igjen, til tross for at det kan bety at RingKontant-kunder må slite for å komme fram på telefonen.

- Vi kan ikke garantere at RingKontant-kundene kan ringe uten problemer. Det kan bli litt vanskelig å komme fram dit du prøver å ringe, så du kan bli nødt til å prøve flere ganger.

- Vi har utvidet linjekapasiteten i dag, for å få unna trafikktoppen, så vi har ingen grunn til å tro at situasjonen blir kritisk, sier Gjølme.

Egentlig skulle det være mulig å ringe gratis i noen dager til, men pågangen etter Dagbladets artikkel i går, var så stor at Telenor måtte oppheve ordningen.