SKAL UNNGÅS: - Vi vil nå analysere hendelsen og iverksette nødvendige tiltak for å unngå at lignende feilsituasjoner rammer våre kunder, sier Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge.  FOTO: OLE C. H. THOMASSEN/Dagbladet
SKAL UNNGÅS: - Vi vil nå analysere hendelsen og iverksette nødvendige tiltak for å unngå at lignende feilsituasjoner rammer våre kunder, sier Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge. FOTO: OLE C. H. THOMASSEN/DagbladetVis mer

Telenortjenester falt ut i to timer - nå skal feilen granskes

Kunder over hele landet kunne ikke kunne eller sende tekstmeldinger i to timer torsdag kveld.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Nå skal Telenor analysere hendelsen.

- Vi vil nå analysere hendelsen og iverksette nødvendige tiltak for å unngå at lignende feilsituasjoner rammer våre kunder, sier Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge.

Feilen oppsto i forbindelse med en oppgradering av en database. Den rammet tale- og SMS-trafikk over hele landet mellom klokka 19.20 og 21.35.

Da årsaken ble oppdaget, ble feilen raskt rettet.
NTB