|||Når valglokalene stenger i USA, er den skitneste valgkampen i manns minne over.
Mange velgere er oppgitt over de aggressive TV-reklamene de er blitt pepret med, men det er liten tvil om at de har sin virkning i et land der få mennesker leser aviser og TV er viktigste informasjonskilde.
Det er heller ikke tvil om at de negative reklamene reflekterer den harde tonen som har preget amerikansk politikk etter at Barack Obama ble valgt til president og Tea Party-bevegelsen oppsto som en reaksjon. Det har vært en negativ tone der rasismen lurer under overflaten.
Det er først og fremst Republikanerne som står for de aggressive reklamene, men Demokratene har ikke vært tapt bak en vogn, de heller.
Aggressive beskyldninger En tendens er at Demokratene i større grad har brukt personangrep, kanskje for å ta oppmerksomheten bort fra upopulære tiltak som helsereform og stimuleringspakker, mens Republikanerne har laget negative reklamer som går på sak.
I Illinois ble en demokrat beskyldt for å ha forbindelser til mafiaen, mens Demokratene antydet at en republikansk kandidat i South Dakota er en fare for skolebarna på grunn av hennes mange trafikkforseelser.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger