Dagbladet TVs TikTok-utgave sto igjen som vinneren i kategorien Social Media da European Newspaper Awards offentliggjorde vinnerne torsdag 15. desember.
TV-redaksjonens satsing i sosiale medier går dermed helt til topps i den internasjonale kåringen, med TikTok-utgaven @ dagbladet
- Aldri før har vi opplevd større vekst på en så kort periode på noen annen plattform i sosiale medier, sier some-og SEO-ansvarlig Signe Elise Morthen Stenersen i Dagbladet TV.
- Ingen tvil
TikTok-kontoen Dagbladet har fått over 70.000 følgere, nær 4,5 millioner likes, og flere millioner visninger hver uke, på noen få måneder.
- Det er ingen tvil om at vi når ut til en viktig målgruppe med tilstedeværelse i dette sosiale nettverket. Noe som er viktig for oss som pålitelig og redaktørstyrt nyhetsleverandør, sier redaksjonssjef Tanja Wibe-Lund i Dagbladet TV.
- Hver dag jobbes det hardt for å nå mål på stadig flere områder, det er motiverende og fortjent å få denne anerkjennelsen. Vi vant!
Innholdet er en miks av siste nytt innen nyheter, sport og underholdning, de mest spektakulære videoene og det mest kuriøse verden har sett.
Mange spesialister
I Dagbladets TV-redaksjon er grunntanken at alle skal kunne løse alle oppgaver, dermed er samtlige videojournalister like viktige spillere på denne arenaen.
- Hos oss er alle TikTok-spesialister, sier Signe Elise M. Stenersen.
- Vår hovedfokus er db.no. Når vi har innhold vi mener en yngre målgruppe bør få med seg, tilpasser vi innholdet og publiserer på TikTok. Det ser ut til å treffe godt, sier hun, og viser til en solid graf som peker oppover.
European Newspaper Awards arrangeres for 24. gang i år. Rundt 165 aviser fra 25 land konkurrerer hvert år i flere ulike kategorier.

Få siste nytt!
Last ned APPEN her!