Tilbudsaviser virker

Tilbudsavisene som dumper ned i postkassen virker.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Mange irriterer seg over reklameavisene som nesten daglig dumper ned postkassen. Men de fleste lar seg påvirke.

Lager handleliste

En dansk undersøkelse avslører at folk skriver handlelister basert på postreklame.

Det er vanlig å notere hvilke butikker som har de beste tilbudene, uansett om det gjelder parfyme, sjokolade eller snacks, viser undersøkelsen.

Når man går på handletur er folk nemlig svært opptatt av å få med seg de beste tilbudene.

Dette viser en undersøkelse gjennomført av Handelshøjskolen i København.

– Handlelisten er det første fellende bevis på at tilbudsavisene påvirker oss, sier lektor Marcus Schmidt til Politiken.

Han har undersøkt intet mindre enn 870 handlelister. Likende resultat kommer frem av en annen undersøkelse, der 70 prosent svarer at de nesten alltid leser tilbudsaviser.

(ANB)