Tine på merkevaretoppen i Norge

Mens Coca-Cola er verdens mest kjente merkevare, er melk fra Tine på merkevaretoppen i Norge. Rengjøringsmiddelet Zalo tar andreplassen.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Også i 2000 havnet melk fra Tine på topp i rangeringen fra TNS-Gallup, skriver Nationen.

- Merkevarestyrken sitter jo i bevisstheten oppe i hodene hos forbrukerne. Og Tine har i mange, mange år hatt markedet for drikkemelk tilnærmet for seg selv. Omdømmet er generelt meget bra hos forbrukerne, og derfor skal det mye til for å gjøre Tine rangen stridig i slike tilfeller, sier avdelingsleder Ingvar Sandvik i TNS-Gallup.

Rengjøringsmiddelet Zalo ligger på andreplass på listen. Tine Kremfløte ligger på sjetteplass, Norvegia-osten på åttende plass, og Tine Lettrømme på 13. plass.

(NTB)