«90 Day Fiancé»-deltaker:

Tjente 27 000 på én time

Amerikanske Stephanie Matto (31) er kjent for å selge promp og puppesvette på glass. Nå har hun funnet en ny måte å tjene penger på.

NYSGJERRIG: Følgerne spekulerte i flere dager på hvem den hemmelige vinneren av budrunden var. Foto: Jam Press/TikTok
NYSGJERRIG: Følgerne spekulerte i flere dager på hvem den hemmelige vinneren av budrunden var. Foto: Jam Press/TikTok Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Stephanie Matto (31) har tidligere skapt overskrifter da hun hevdet å tjene rundt 400 000 kroner i uka på å selge promp på boks, glass og krukker.

«90 Day Fiancé»-deltakeren måtte gi opp forretningen da hun havnet på sykehus med det hun selv trodde var hjerteinfarkt eller slag.

I virkeligheten var det snakk om kolikk.

- Jeg trodde at min siste time hadde kommet, har hun tidligere sagt.

Puppesvette-problemer

Likevel hindret ikke dette henne i å håve inn penger. Ikke lenge etter startet 31-åringen med å selge puppesvette.

Matto har tidligere hevdet at hun brukte fire timer om dagen på å slappe av ved bassenget for å samle opp svette.

Nå melder Matto at hun måtte gi opp salget av puppesvette, da hun angivelig skal ha blitt solbrent, ifølge nyhetsbyrået Jam Press.

Siden hun verken kan selge kroppsgasser eller -svette har Stephanie nå valgt å tilby «hele pakka» - seg selv.

Vant én time

Mattos arrangerte en auksjon som varte i tre dager. Her kunne den som bød høyest, sikre seg en online date med henne.

Daten - som kommer med levende lys - skal vare i én time.

De første budene startet på 120 amerikanske dollar, noe som tilsvarer om lag 1 200 norske kroner etter dagens kurs.

- Jeg fikk et bud fra en av mine største fans, som virkelig ville ha en virtuell date med meg. Han har kjøpt en av prompekrukkene mine, og var ganske overbevist om at han kom til å vinne daten, forteller Matto.

I løpet av bare noen timer hevder hun at budene økte. Plutselig var det høyeste beløpet på flere tusen, ifølge Matto selv.

HÅVER INN: Amerikanske Stephanie Matto, kjent fra reality-programmet «90 Day Fiancé» får reaksjoner for å selge sin egen fis på glass. Video: Kine Falch Vis mer

Vinneren av budrunden skal ha bydd 2 700 amerikanske dollar, noe som tilsvarer omtrent 27 000 norske kroner.

- Det er helt sprøtt! Plutselig ble det en veldig intens budrunde, sier Matto til nyhetsbyrået Need To Know.

- Dette var rart

Vinneren som får tilbringe 60 minutter sammen med Matto, er Stephanie Davison (54).

Davison har selv tidligere ha deltatt i «90 Day Fiancé».

- Jeg er vant til å ha mannlige fans, så dette var rart for meg, sier Matto til Jam Press.

Matto forteller at Davison tok kontakt med henne gjennom Instagram. Angivelig skal hun ha vært imponert over realitykollegaens prompebusiness.

- Veldig spent

Ifølge nyhetsbyrået Jam Press ønsker Davidson å bruke daten til å diskutere markedsføringsideer.

Hun skal angivelig også være interessert i å gjøre et prompekrukke-samarbeid.

- Jeg er veldig spent - og litt lettet over at det blir en business-date med ei jente og ikke en sexy, virtuell date, forteller Matto.

Matto hevder at ti prosent av beløpet fra auksjonen skal gå til veldedighet.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer