Tommelen ned for Lidl

Utilfredse og lite lojale kunder, ifølge ny undersøkelse.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Matvarekjeden Lidl har utilfredse og lite lojale kunder, viser en ny undersøkelse om kundetilfredshet hos dagligvarekjedene.

Kundeundersøkelsen for 2006 viser at kundetilfredsheten hos dagligvarekjedene generelt går ned. Lidl gjør det svært dårlig og har en historisk lav kundetilfredshet og kundelojalitet.

Også ICA sliter med relativt lav kundetilfredshet og fallende markedsandeler.

Coop gjør det godt på årets undersøkelse og oppnår svært høy kundetilfredshet, viser undersøkelsen.

Undersøkelsen er gjennomført av EPSI Norway, en ikke-kommersiell organisasjon som ifølge seg selv har som mål å støtte norsk næringsliv og offentlig sektor i deres kvalitetsutviklingsarbeid.

(©NTB)

MISFORNØYDE KUNDER: Lidl har de minst lojale kundene av alle, viser ny undersøkelse. Foto: Scanpix
MISFORNØYDE KUNDER: Lidl har de minst lojale kundene av alle, viser ny undersøkelse. Foto: Scanpix Vis mer