SPONSER IKKE: Turistforeningen vil ikke sponse Kristin Krohn Devolds datters russebuss likevel.
Foto: Håkon Eikesdal/SCANPIX
SPONSER IKKE: Turistforeningen vil ikke sponse Kristin Krohn Devolds datters russebuss likevel. Foto: Håkon Eikesdal/SCANPIXVis mer

Trekker seg som sponsor for Krohn Devolds datters russebuss

Markedssjefen i Den Norsk Turistforening legger seg flat.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet): Tidligere i dag ble det kjent at Den Norske Turistforening (DNT) skulle bryte prinsippet om å ikke være sponsor, for å sponse russebussen til Krohn Devolds datter.

Nå melder DNT at de har trukket seg som sponsor, og slagordet som skulle stå på bussen, «Russ i dag - tur i morra», ikke vil være på russebussen likevel.

DNT beklager
- Etter at det ble kjent at organisasjonen har annonsert på en russebuss har vi fått mange negative tilbakemeldinger fra medlemmene våre. Vi ser at koblingen til generalsekretæren er uheldig og at dette kan tolkes feil, selv om avgjørelsen var min alene, sier markedssjef Egil Hurum.

DNT vil nå ta kontakt med jentene som driver russebussen og beklager situasjonen som har oppstått. 

Hurum sa tidligere i dag at han tok avgjørelsen om å bli sponsor etter Krohn Devolds datter tok direkte kontakt med han.

Gjennomgang
- Vi erkjenner at vi burde ha forhørt oss med DNTung før vi tok avgjørelsen om å bruke DNTung logoen, sier Hurum.

Hurum vil unngå lignende situasjoner.

-Vi vil nå gå gjennom vår policy for markedsføring slik at den blir tydeligere. Det vil bidra til at ikke lignende situasjoner finner sted igjen, sier Egil Hurum.