- Skolen er det naturlige midtpunkt i bygda, vi prater fint om den og den er et sted det skjer ting. Snakker voksne pent om skolen gjør ungene det også. Vi satser på høy trivselsfaktor og foretar egne elevundersøkelser på trivsel og mobbing, noe vi kjører grundige prosjekter på. Dette, og at vi har en stabil og dyktig lærerstab og skoleledelse er formelen, sier ordfører Charles Tøsse (H). Prestasjonskultur Skolen har svømmehall — med vann, et bibliotek med svært god statistikk på utlån, og skolen tar del i det som skjer rundt idrett og kultur i bygda. Alt dette bidrar til å gjøre elevene gode mener Tøsse.
Det vises på de nasjonale prøvene, der Stordal skole er på andreplass.
- Vi har en "positiv prestasjonskultur". Det er lov å være god. Barna lærer seg tidlig å være strukturert, det ser vi nok igjen i disse resultatene, mener han.
Lokal tilpasning - Vi jobber mye med klasseledelse. Læreren er sjefen. Det bidrar også til bedre resultater i læringen, sier skoleinspektør Evy Vatne Joranger.
Hun er ikke så opptatt av plasseringer i tester.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger