Trusereklame ble for sterk

Du setter ikke opp slike reklameplakater utenfor moskeer.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): En reklameplakat for undertøysmerket Sloggi får kritikk av den britiske reklamevaktbikkja, «Advertising Standards Authority», etter at store postere med reklamen ble satt opp i nærheten av minst to moskeer, melder The Daily Telegraph.

Reklameplakaten viste fire kvinner med ryggen til kamera, kun kledd i G-streng, solhatt og høyhælte sko, med påskriften «It's string time!»

ASA mottok to klager på at reklamen ble satt opp ved de to moskeene, og gir nå klagerne støtte. ASA bemerker at nakenheten i reklamen kan provosere muslimer hvis plakatene settes opp ved moskeer. De ber selskapet Triumph International, som eier Sloggi, om å være mer forsikitg ved utplassering av liknende reklamer i fremtiden.

Triumph svarer på sin side at de alltid ber deres underleverandører om å unngå å plassere reklameplakater ved moskeer.

<B>STERK KOST: </B>Triumph burde vite bedre enn å sette opp slike reklameplakater ved moskeer, mener den britiske reklamevaktbikkja ASA.