Tv-reklame for Jesus

Biskop Olav Skjevesland i Agder har kjøpt tv-reklame i påska for å fortelle om det glade budskap.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Det skriver Fædrelandsvennen. Skjevesland er den første av kirkens menn som satser på reklame for å få folket til kirka.

Til Fedrelandsvennen forklarer Skjevesland at besøkstallene har stagnert.

- Kirken trenger å profilere seg, slår han fast han.

I går startet innspillingen av reklamefilmen for påskebudskapet. Reklamen skal vises på Sørlandets egen kommersielle tv-stasjon TV Sør, og den første snutten vises allerede i dag. Kirkelederen synes ikke at det er betenkelig å bruke reklame for å få folk til kirka og kaller reklamene «en påminnelse om kirkelige arrangementer i påsken». Norsk lov tillater ikke reklame for religioner.

- Jeg tror det vil bli vanlig med reklame for kirken i fremtiden, sier han til Fædrelandsvennen.

Sørlandet ligger på topp på lista over besøkstall i Guds hus.

- Vi er et religiøst stykke Norge, sier Skjevesland.

Men også sørlendingene kan bli flinkere:

- Skal vi treffe folk i sofakroken, må vi bruke tv-mediet.

På spørsmål om hvordan de kom på å bruke tv-reklame for å nå folk, sier biskopen:

- Det var en åpenbaring.

Så blunker han.

SPRER DET GLADE BUDSKAP: Biskop Olav Skjevesland tar nye metoder i bruk for å nå nye kirkegjengere. Påskebudskapet kommer snart på en tv nær deg.