Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

TV3-eieren omorganiserer og kutter staben

TV 3-, Viaplay- og P4-eier NENT nedbemanner i Norge som ledd i en større omorganisering. 39 ansatte fra TV-delen og seks fra radio forsvinner ut av selskapet.

KUTTER STAB: TV 3- og Viaplay-eier NENT nedbemanner i Norge som ledd i en større omorganisering. 39 ansatte fra TV-delen og seks fra radio forsvinner ut av selskapet. Arkivfoto: Gorm Kallestad / NTB Scanpix
KUTTER STAB: TV 3- og Viaplay-eier NENT nedbemanner i Norge som ledd i en større omorganisering. 39 ansatte fra TV-delen og seks fra radio forsvinner ut av selskapet. Arkivfoto: Gorm Kallestad / NTB Scanpix Vis mer

I begynnelsen av oktober kom beskjeden om at mellom 30 og 50 årsverk skulle bort.

Kampanje erfarte tirsdag denne uka at det dreier seg om sammen 45 ansatte. Torsdag bekrefter NENT dette overfor bransjenettstedet, og det dreier seg om 39 personer innen TV og seks personer innen radio.

Allmøte

Samme dag ble de ansatte innkalt til allmøte der det ifølge Medier24 kom avklaringer om nedbemanningen.

- Hele NENT Group ble fra 1. oktober organisert etter funksjonsområder i stedet for landegrenser og varemerker som tidligere.

Som et resultat av den nye strukturen vil mange gode kolleger dessverre forlate selskapet, skriver Kenneth Andresen, som er P4-sjef og office manager i NENT Norge, i en epost.

Blant lederne som forsvinner ut, er det listet opp følgende navn i eposten: Programdirektør Andreas Bakka Hjertø, sportssjef Anne Tufte, kommersiell direktør Bjørn Erik Broady Aasebø, kommunikasjonsdirektør Line Vee Hanum, innholdsrådgiver og tidligere norgessjef Morten Aass og digitaldirektør Trygve Refvem.

- Finne nye eventyr

Fra før er det kjent at norgessjef og administrerende direktør Vegard K. Drogseth mister jobben.

- Jeg fikk valget mellom å gjøre andre ting i selskapet eller finne nye eventyr utenfor huset, og så valgte jeg det siste. Det er udramatisk, sier Morten Aass til Kampanje.

Aass overtok rollen som administrerende direktør for MTG Norge i 2017 etter å ha ledet studiovirksomheten til konsernet i en årrekke. Det siste året har han fungert som innholdsrådgiver på nordisk nivå i selskapet.

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media