Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Utelivet mot volden

«Aksjon mot vold på Oslos utesteder» heter kampanjen som er dratt i gang av Norges Røde Kors og et norsk forsiktingsselskap.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Aksjonen støttes av Reiselivsbedriftenes Landsforening, arbeidsgiverne i restaurant-Oslo, og deres motsats, Restaurant-arbeiderforbundet.

Fra dag én er alle Peppes Pizza-restauranter med i aksjonen, og pizza-kjedens 240 ansatte går allerede rundt i :stopp volden-skjorter på jobb. Oslo Sporveier vil også gjøre seg synlige med :stopp volden-budskap på nattbusser- og trikker.

Aksjonen skal vare i fire uker, og målet er å få med seg hele utesteds-Oslo. Et tjuetalls steder har meldt sin interesse.

Utesteder og restauranter som vil delta i aksjonen, kan ta kontakt med Norges Røde Kors.

Lyst til å diskutere?

Besøk Dagbladet debatt!