Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Nyheter

Mer
Min side Logg ut

Ventet og fikk kjeft

Christian Kielland (70) fra Fredrikstad opplevde for en måned siden å få kjeft av en kundebehandler etter å ha ventet i over 20 minutter på å få svar.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Det var andre gangen på kort tid han ble sittende lenge og vente på svar hos kabel-tv-selskapet Janco Multicom AS. Da han endelig kom igjennom, spurte han den mannlige kundebehandleren hvorfor i all verdens dager ventetida var så lang.

- Mannen ble irritert og svarte at grunnen til jeg måtte vente, var at mange kunder spurte nettopp om hvorfor det var så lang ventetid, sier en oppgitt Kielland til Dagbladet. Den samme kundebehandleren påpekte overfor Kielland at den forrige kunden han hadde på tråden, også hadde klaget på ventetida. Nå syns Kielland det er på høy tid at bedriftene innfører mer kundevennlige telefonsystemer.

- Det er hårreisende at man skal bruke mye tid på å få svar på enkle spørsmål, sier han.

- Jeg går ut fra at dette er en situasjonsbetinget sak, og det får jeg bare beklage, sier administrerende direktør i Janco Multicom AS, Lars Helgerud Andersen, til Dagbladet. Han sier at så lenge kundene ikke er fornøyde med ventetida, er heller ikke Janco fornøyde.

OPPGITT: Christian Kielland (70) mener bedriftene bør øke bemanningen.