VGs dementi

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

I fredagsavisa fortalte Dagbladet historien om et møte mellom VGs sportssjef og landslagssjef Nils Johan Semb, der VG skal ha sagt at de ville ta Semb hvis han ikke forandret landslagets spillestil. Semb selv bekrefter møtet og omtaler det som en selsom opplevelse. Dessuten fikk Dagbladet bekreftet at Semb i tilknytning til møtet også hadde informert den øvrige ledelsen i Norges Fotballforbund. Dagbladet hadde med andre ord gode kilder for sin reportasje.

I går påstår VG på lederplass at alle involverte har dementert innholdet i Dagbladets artikkel. Det er en tøvete påstand. At VG prøver å dementere en artikkel med tre åpne kilder, er nærmest komisk, og avisa framstår som lite raus når den ikke tåler at deres egne arbeidsmetoder blir omtalt i andre medier.