- Vi lurer ikke publikum

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Er ikke operareklamen med Wenche Foss som trekkplaster å føre publikum bak lyset? Vi spør Terje Baskerud, markedssjef i Den Norske Opera. - Når vi har Norges største teaterdiva på scenen, synes jeg vi må få lov til å være stolte av det. Og det er klart at vi trekker fram det navnet vi vet selger. Hun står øverst på rollelisten fordi hun er den hun er. Så pass stor respekt har vi for Wenche Foss, sier Baskerud. Han avviser at publikum føres bak lyset av annonsene. - Alle hovedrolleinnhaverne vil bli avbildet etter hvert, forsikrer markedssjefen.Spør etter Wenche - Hver femte person spør etter Wenche Foss når de bestiller billetter, sier Erik Husemoen i NORbillett. Divaen står hovedsakelig på scenen i august, og da er det så godt som utsolgt. Så langt har «My Fair Lady» vært en salgssuksess. 18 000 billetter er forhåndssolgt. Totalt legges det ut 28 377 billetter. Premierer er 16. og 17. august.