- Vi melker ikke kundene

Telenor la i dag fram et rekordresultat på 10,3 milliarder kroner. Dermed burde vel prisene falle som en stein? Nei, sier Tele-Tormod til Dagbladet.no.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

I dag kunne Telenor legge fram et foreløpig resultat på 10,3 milliarder kroner. Det er det beste resultatet i konsernets historie, og skyldes betydelige salg og økt inntjening fra mobil- og fastnettvirksomheten.

Det skulle vel bety billigere tjenester for deg og meg?

Senker ikke prisene

- Dette får ingen spesielle konsekvenser for våre kunder, sier konsernsjef Tormod Hermansen til Dagbladet.no.

- Så du kan ikke love at dere setter ned prisene?

- Ikke som en følge av dette resultatet.

- Fordi?

- Prisene dannes i markedet, på grunn av konkurranse mellom de forskjellige aktørene. Det er ikke mulig å si noe om hvordan prisene beveger seg.

- Tror du kundene er fornøyd med svaret ditt?

- Vi har lave priser. De utvikler seg over tid, og det er en klar tendens til at de vil fortsette ned. Men det kan også være aktuelt at noen av prisene går litt opp.

God vekst

Driftsresultatet før av- og nedskrivninger for mobil-tjenestene ligger på 3,8 milliarder kroner. Det er en økning på 1,1 milliarder siden 2000. Tallet for fastnettvirksomheten er 5,6 milliarder kroner, som er en økning på 300 millioner kroner.

- Vi tjener godt på mobiltjenestene, og det er en god underliggende vekst.

- Så dere vil fortsette å melke kundene?

- Jeg opplever ikke at vi melker kundene. Snarere tvert i mot.

Hva synes du om Telenor? Si din mening!

<B>PRISENE KAN GÅ OPP: Markedet avgjør, sier Telenor-sjef Tormod Hermansen.